Alla inlägg under juni 2011

Av erica bredberg - 17 juni 2011 12:26

Alla önskar sig någon att hålla om.

Någon om alltid finns i närheten.

Bryr sig och kämpar för en. 


Men om man hamnar i en relation då allt är som ovan, allt är bra och det funkar.

Men att man inser efter ett tag att personen man har en relation med aldrig har tid, tar sig aldrig tid och kämpar sig inte genom bråk eller tjafs. Bara låter det vara och låter det bli som det blir. Personen nästan skiter i om det funkar eller inte. bara han får umgås med dig och ligga med dig när han har tid. Du ska ta dig tid och kämpa igenom alltid. Utan att han gör det. utan honom, ensam.


Det är då du måste inse att det är ingen relation om bara DU kämpar. Båda måste kämpa om man älskar varandra. Det går inte annars.



   Gör slut på relationen innan du slutar kämpa. Det krossar en person mer att få kämpa ensam än att bli dumpad. Låt det sluta på ett bättre sätt medans det ändå funkar. 

Av erica bredberg - 6 juni 2011 09:33

Alla drömmer vi om att få det bättre.

Få det vi alltid önskat oss.

En present, en person, en hundvalp.

Vad som helst. 

För att man tror att, när man får den saken/personen. 

Kommer man att känna mig hel. 

Inget kommer mer saknas runt om mig.

Men ju mer tiden går, du får det du vill ha.

Allt är bra, men under tiden kommer något/någon försvinna ur ditt liv.

Något kommer göra dig ledsen, besviken, arg eller deprimerad. 

Inget kommer fungera felfritt tack vare den personen/saken. 

För när du får någonting, måste någonting försvinna.

Du överbelastar dig själv med saker som du inte behöver. 

Saker som bara är, som du inte ens ser, som du inte bryr dig om. 

Varför låta det ligga och lida medans du har ett leende på läpparna ?

Ingen vill känna sig bortglömd eller utfryst. 

Varken du, jag, han eller hon, din katt eller hundvalp.

Alla behöver vi kärlek vi behöver veta att vi syns, att vi hörs och att vi älskas. 

Ungefär varje dag för att det ska fungera någe bra alls. 

Presentation


Hej, Erica här. I den här bloggen tänkte jag mest skriva mina tankar och meningar om livet och hur jag tycker om saker. Inte om vad jag har gjort idag, vilken hårfärg jag har eller nått sånt. Kraam

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards