Alla inlägg under februari 2011

Av erica bredberg - 4 februari 2011 18:41

Det finns mycket man vill berätta, försöka förklara och visa.

Men det är svårt att förmulera sig, säga rätt mening i samband med handlingen.

Kunna visa att det är därför jag gör såhär, det är därför jag är såhär. 

Man kan inte springa runt med ett leende på läpparna varje dag, hur många kan det utav 10?

Jo kanske 3, jag vet inte. 


För en del människor, kan det vara svårt att visa känslor. 

Eller bara förklara någonting lätt, det kan vara en mardröm för dom.

En del människor, har också väldigt lätt för att visa känslor, vågar säga rätt ut att ; Jag gillar dig. 

Men dom som gör det, berättar rakt ut och verkligen menar det. 

Har nog tänkt, funderat och diskuterat med sig själv om hur det skulle va om personen man säger detta till, reagerar positivt eller negativt, om personen säger detta tillbaka.


Vad ska man göra, om man får dom tre orden mot sig?

Ska man ignorera dom, bara skita i det och lämna det som det är.

Eller ska man svara ?

Vad ska man svara, på vilket sätt ?


Innan vi ger ett svar tillbaka, går det nog miljoner tanker i huvudet på oss.

Hur skulle han/hon reagera?

vad tänker han/hon på när han/hon ser det ?

Ignorerar han/hon det ?

Tänker han/hon ut ett bra svar ?

En bra bortförklaring för att inte säga detsamma tillabaka ?


Jag vet ju absolut inte om andra tänker såhär, det är ju inte alls säkert.

Det här är så jag ser det.

Så jag uppfattar det.


Men det finns nog många som inte vet vad dom ska svara, hundra tankar, pirr i magen och chockerande miner.


  



Av erica bredberg - 4 februari 2011 18:40

dom där "dagarna" skiter jag i, har ingen lust att skriva sånt. 

Presentation


Hej, Erica här. I den här bloggen tänkte jag mest skriva mina tankar och meningar om livet och hur jag tycker om saker. Inte om vad jag har gjort idag, vilken hårfärg jag har eller nått sånt. Kraam

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards